Witness from Soul
Salam satu malaysia <- 1Malaysia??bende paling annoying penah aku jumpe (-_-)

Meh aku nak habaq sat..
Dalam 2 bulan lepas (*aku pn tak ingat sangat bile) aku ade termimpi basah buruk sebanyak 3 kali berturut-turut dalam masa tiga hari..
Mimpi yang aku alami ni pasal kematian aku sendri (*mimpi mati sape tak takut kan)..Aku punye la debar lepas bangun tak tawu la nak cakap macamne, serius takut..
Takut bukan ape, al-maklum laa law nak di ikut kan aku ni bukannye alim mana, solat pun banyak tinggal sejak masuk universiti ni, tak macam mase aku sekolah menengah (*tak pernah tinggal kn solat dn slalu solat di surau.riak sket..ahah) yang alim-alim gitu..Lepas bangun tu aku terus termenung sejak dan terkesima seketika..Bayangkan kalau nyawa aku betul-betul kena tarik dengan dosa yang banyak melebehi pahala, memang neraka la tempat aku..

Aku ada gak p google maksud mimpi aku tu dan bermacam-macam versi jawapan yang aku jumpe..Antaranya :-


-Bermimpi kematian sendri.Artinya selamat dunia tapi rosak agamanya
-Bermimpi mati kemudian hidup kembali. Artinya, akan panjang umur.
-Bermimpi seorang teman atau keluarga mati / meninggal dunia. Artinya, orang yang ada dalam mimpi akan panjang umur.
-Bermimpi anak kita meninggal dunia. Artinya, akan ada perselisihan dalam keluarga.
-Bermimpi bercakap-cakap dengan orang mati. Artinya, usaha / pekerjaan akan sia-sia dan mengalami kegagalan.
-Bermimpi melihat orang mati atau orang yang sudah mati. Artinya, akan muncul bantuan tidak terduga atau akan mendapatkan berita baik.

Kebanyakan orang cakap mimpi ni mainan Syaitan, jadi jangan percaya..Aku pun tak tahu la nak percaya ke tak nak, tapi aku takut kalau mimpi tu menjadi realiti dalam masa terdekat ni dengan diri aku yang penuh dosa dan tak sempat bertaubat..Dan baru-baru ni aku aku ade terbaca pasal Yasmin Henwick (*Rujuk sini ) yang bermimpi buruk sebanyak 3 kali, beberapa minggu lepas tu arwah pun meninggal..Aku terbayang kalau situasi aku serupa macam dia..Seram kot kalau aku di tempatkan kat neraka, yelah dunia tempat persinggah semata-mata untuk mencari bekalan di akhirat, dan neraka/syurga merupakan tempat yang kekal seperti yang dijanjikan Allah s.w.t kepada hambaNya..Aku tak nak masuk neraka (T_T)..
0 Responses

Post a Comment